Recensie Engelenveer door Olga Hoekstra

De reden waarom ik me aangetrokken voelde tot Engelenveer, is de titel: die had immers net zo goed de titel van mijn eigen boek (Tweedehands Vleugels) kunnen zijn! Ik was dan 18630285ook erg benieuwd om nog een engelenverhaal van Nederlandstalige bodem te lezen en hoopte stiekem dat er niet te veel toevallige gelijkenissen waren met mijn eigen boek. Gelukkig was dat niet het geval: de wereld die Hoekstra gecreëerd heeft is geheel origineel en steekt goed in elkaar!

Engelenveer stelde niet teleur en toont veel potentieel. Het is uitstekend geschreven en het verhaal zelf is ook erg knap opgebouwd: de auteur ligt telkens hier en daar een tipje van de sluier op, zonder ooit alles te onthullen. Het sprong wel wat van de hak op de tak soms, maar voor zo een kort verhaal is dat logisch en het tempo vaart er wel bij.

Het enige wat ik eventueel zou veranderen aan dit boek is Liliths naam. Omdat die ook uit de mythologie stamt, was ik aanvankelijk een beetje in de war omdat ik dacht dat ze dé Lilith was, net zoals het wel degelijk dé Gabriël is. Ook de romance kon misschien ook een tikkeltje beter uitgewerkt zijn (die leek me nogal uit het niets te komen) maar in een novella moet het natuurlijk snel gaan, dus niet echt een struikelblok wat mij betreft.

Kijk uit naar meer van deze auteur!

De epiloog maakte me alvast nieuwsgierig naar meer …

PS: Supermooie cover ook! Simpel, elegant en magisch.